• Skip to primary navigation
  • Skip to main content

Stratis

Stratis

  • hu
  • Rólunk
  • Kulcsemberek
  • Szolgáltatások
    • Vezetési tanácsadás
    • IT menedzsment
    • Információ- és adatmenedzsment
    • Komplex, üzletileg kritikus projektek szakmai menedzsmentje
  • Adatvezérelt megoldások
    • Ipari megoldások
    • A.N.I.T.A.
    • Anomália felderítés
  • Referenciák
  • Karrier
    • Pozíciók
    • Kiválasztási folyamat
  • Blog
  • Kapcsolat

Újít a Lidl: megváltozik az árufeltöltés a boltok polcainál

Csúcstechnológiával tölti fel a polcokat a Lidl Magyarország: az áruházlánc egy internet alapú, automatizált rendelési rendszert, úgynevezett Auto Dispo-t vezet be áruházaiban, mely lehetővé teszi a napi értékesítéshez szükséges árumennyiségek optimális meghatározását és automatikus megrendelését. A legújabb innováció nem csak a hatékonyabb napi működést, a termékek optimális elérhetőségét, a gördülékeny beszállításokat támogatja, hanem lehetővé teszi, hogy tovább csökkenjen a keletkező élelmiszerfelesleg.

Az új rendszer lényegében azt biztosítja a Lidl számára, hogy a korábban emberi mérlegelésen múló döntéseket teljes körű automatizálással, egy mesterséges intelligencia alapú rendszerrel váltsa ki. A fejlesztés által nincs szükség becslésekre, hanem a meglévő adatok alapján pontosan megtervezhető a megrendelendő áruk mennyisége, illetve előrejelezhető az értékesítés.

A rendszer nem csak meghatározza a szükséges árumennyiségeket, de automatikusan meg is rendeli azokat az üzletek számára, annak érdekében, hogy mindig a megfelelő árukészlet álljon rendelkezésre. Ezzel is a vásárlók nyernek, hiszen aligha kell szembesülniük azzal, hogy kedvenc termékeik elfogytak, vagy nem kellő mennyiségben vannak jelen a polcokon.

Az automatizált rendelési rendszer működéséről érdemes tudni, hogy figyelembe veszi a rendelkezésre álló árukészletet, ezen felül külön figyel a minőségmegőrzési és szavatossági időkre is – vagyis, arra, hogy egy-egy termék meddig tartható kint az értékesítésben.

A fejlesztés másik fontos előnye, hogy a Lidl áruházakban dolgozó üzletvezetői csapat időt takarít meg, ezzel jobban tud koncentrálni olyan fontos feladatok elvégzésére, mint például a munkavállalók fejlesztésére, a folyamatok további optimalizálására és a vásárlói elégedettség növelésére. Egyúttal támogatja azt a célt is, hogy mindig a Lidl legyen az első választás.

Az élelmiszer-hulladék csökkentése odafigyelés és szervezés kérdése

Az Auto Dispónak köszönhetően újabb erősítést kap az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem, hiszen pontosan annyi termék kerülhet a boltokba, amennyire szükség van. A rendszer megelőzi, hogy élelmiszer-felesleg keletkezzen, hiszen optimalizálja a rendeléseket: tehát már a rendelési folyamatnál gondoskodik arról, hogy annyi termék érkezzen az üzletekbe, amekkora a kereslet.

„A Lidl Magyarország innovatív vállalatként termékei és rendszerei esetében is folyamatos fejlesztéseket hajt végre annak érdekében, hogy maximálisan kiszolgálja a vásárlók igényeit és mind hatékonyabban működhessen, miközben szem előtt tartja a fenntartható működést is. Összességében ez az új technológiai beruházás a vásárlók, a környezet és a bolti munkavállalók számára is pozitív változást eredményez” – fejtette ki Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.

Bármennyi erőfeszítést is tesz a kiskereskedelmi lánc az élelmiszer-hulladék csökkentése érdekében, annak keletkezése elkerülhetetlen. De erre is több megoldással szolgál az áruházlánc, melyet az elmúlt évek során alakított ki. Így társadalmi felelősségvállalása részeként a Lidl az értékesítésből kivont, megmentett élelmiszerekkel különböző szervezetekkel – például a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel – együttműködésben, havi rendszerességgel több ezer rászorulót támogat.

Ezen felül a Lidl Magyarország hosszú évek óta kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a kereskedelmi forgalmazás során a polcokról rövidesen lekerülő, de még biztonságosan fogyasztható élelmiszert időben megmentse. A vásárlók széles körében népszerűvé vált az áruházlánc akciója, melynek keretében a fogyaszthatósági, illetve minőségmegőrzési időben még megfelelő, de ahhoz közeli termékeket kedvezményesen értékesíti: például a friss húst és a csomagolt beszállítói pékárukat a fogyaszthatósági idő utolsó napján 50 százalékos kedvezménnyel kínálja.

Mindezen felül az emberi fogyasztásra már nem alkalmas élelmiszereket állatmenhelyeknek, állatkerteknek, vadásztársaságokhoz juttatják adományként. Továbbá szintén a fenntarthatóságot szolgálja az, hogy a már nem adományozható élelmiszer-hulladékot komposztálással, illetve biogázüzemben is hasznosítják.

Forrás: napi.hu

Kapcsolat

Rólunk

  • Cégismertető
  • Kulcsemberek
  • Adatvédelmi tájékoztató

Szolgáltatások

  • IT menedzsment
  • Információ és adatmenedzsment
  • Komplex, üzletileg kritikus projektek szakmai menedzsmentje
  • Vezetési tanácsadás

Iparág / Referenciák

  • Bankok
  • Biztosítók
  • Egészségügy
  • Közigazgatás
  • Távközlés

Karrier

  • Pályakezdők, frissdiplomások
  • Tapasztalt szakemberek
  • Kiválasztási folyamat

Közbeszerzés

  • Közbeszerzési projektek
Széchenyi Terv 2020

Stratis Vezetői és Informatikai Tanácsadó Kft. - Minden jog fenntartva.
1037 Budapest, Szépvölgyi út 139. Tel: +36-1-454-1900 Fax: +36-1-454-1901 Email: info@stratis.hu

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT