A.N.I.T.A. (Artificial Neural-Intelligence Translator Assistant) a Stratis saját fejlesztésű vertikálisan integrált mesterséges intelligencia/gépi tanulási megoldása, mely elsősorban egy vállalati adminisztratív munkatárs dokumentum alapú feladatainak megkönnyítésre, részleges vagy teljes kiváltására alkalmas.
Képességeit rendszeresen bővítjük, fejlesztjük, a napi használat során pedig folyamatosan tanul ügyfeleinkkel való együttműködése során.
A működési szabályok, vállalati eljárások költséges és hosszú felmérését és leprogramozását kikerülve A.N.I.T.A. minták alapján megtanulja azokat, így olyan komplex feladatokat is megold, melyek fejlesztése reális idő és pénzügyi keretből nem volna megoldható.
Főbb funkciói
Gépi fordítás
A.N.I.T.A. gépi fordítási képességei elsősorban tömeges fordítási igény esetén hasznosíthatók, vagy olyan nyelvek fordításánál, melyek ismerete ritka, így nehezen biztosítható a humán fordítás. A legfejlettebb gépi fordítású megoldások sem mérhetők egy az adott nyelven jól beszélő ember által készített fordításhoz, de nem is ez a feladatuk. Hatalmas tömegű dokumentumokat tömegesen képes lefordítani olyan minőségben, hogy azok témája, kulcsfogalmai megérthetők legyenek, azokban érdemben lehessen a továbbiakban kereséseket végezni, könnyen kiválogatható legyenek azok, melyeket aztán érdemes emberi erővel választékos módon lefordítani.
Mindezt A.N.I.T.A. képes naponta többezer dokumentumon, megállás nélkül folyamatosan végrehajtani, megkímélve az emberi munkaerőt és megsokszorozva az emberi erővel reálisan egyetlen nap alatt feldolgozható anyagok mennyiségét.
Nyelvfelismerés
Akár már néhány szó után jó hatásfokkal ismeri fel A.N.I.T.A. egy adott mondat, adott esetben egy egész dokumentum nyelvét, még akkor is, ha az adott dokumentum tartalmaz más nyelven is szavakat (például szakkifejezéseket angol nyelven). Az írott dokumentumok feldolgozásakor ez több okból hasznos képesség. Egyrészt jellemzően más munkafolyamatok vonatkoznak különböző nyelvű dokumentumokra (például más munkatárshoz kell kerülnie, vagy bizonyos nyelvekkel nem, míg másokkal kiemelten kell foglalkozni, stb.). Másrészt a dokumentumok egyik kulcsinformációja maga a dokumentum nyelve. Sok feldolgozási folyamat számára, értelemszerűen fordításkor, vagy akár a keresések során érdemes tudni, hogy az adott mondat vagy dokumentum milyen nyelven íródott.
Kulcsszó kinyerés, kulcsszó azonosítás
A.N.I.T.A. két különböző alapelv mentén is képes egy mondatból, vagy dokumentumból kinyerni azokat a kulcsszavakat, melyek valamilyen okból fontosak, ezeket nevezzük összefoglalóan entitásoknak. Amennyiben a megrendelő pontosan meg tudja határozni, listába gyűjteni, hogy mely szavak, kifejezések fontosak számára, úgy A.N.I.T.A. ezeket kivétel nélkül megtalálja, kijelöli az adott szövegben, dokumentumban.
Amennyiben a kifejezéseket nem lehet listába gyűjteni, mert azok a valós munkavégzés során folyamatosan változnak vagy gyakorlatilag végtelenül sokféle lehetséges, mint például a címek, szervezetek nevei, személyek, helyszínek vagy olyan szerepkörök szerinti, nehezen definiálható fogalmak, mint „bejelentő”, „érintett személy” stb. , akkor használható A.N.I.T.A. mesterséges intelligenciája, amely a neki adott minták alapján jó aránnyal ismeri fel ezeket a nehezen körülírható kifejezéstípusokat is.
Kategorizálás
A munkafolyamat irányításban a leggyakrabban használt képessége A.N.I.T.Á.-nak, a dokumentumok kategorizálása. A beérkező nagymennyiségű írásos anyagokról minták alapján elsajátítja az adott szervezetben mely dokumentumok milyen kategóriákba valók és ezek mentén képes azokat felcímkézni és a megfelelő folyamatokba workflowk-hoz, más szoftverekhez vagy emberi kollégáihoz irányítani.
Kategória bármi lehet A.N.I.T.A. számára, amit a megrendelő meghatároz. Egy dokumentumhoz akár egyszerre több is köthető, amely kifejezheti az adott dokumentum típusát, témáját, a benne foglaltak jellegét, például számla, panasz, érdeklődés, szerződés, vagy ügytípust, érintett szakterületek típusát, stb.
Keresés
Bármilyen dokumentum feldolgozásának alapvetően két gyakorlatias célja van. Egyrészt annak tartalma alapján akciókat indítani, másrészt később a dokumentum tulajdonságai, témája és az érintett entitások kapcsán ezek hatékony megkeresése, listákba rendezése, leválogatása. A kereső képesség az utóbbit valósítja meg, igény esetén szabad szöveges vagy éppen ellenkezőleg, nagyon pontosan megfogalmazott keresési feltételek mentén. A.N.I.T.A. tehát nem csupán feldolgozza és értelmezi a dokumentumokat, hanem emlékszik is rájuk és megtalálja őket. Akár előre meghatározott feltételrendszerek, akár ad-hoc módon az adott üzleti helyzetben szükséges keresőszavak, vagy tulajdonságok mentén, dokumentum ezrein, néhány pillanat alatt.
Kiolvasás
A dokumentumok kiolvasása A.N.I.T.A. alapvető képessége. A mesterséges intelligencia megoldások szöveges állományokon működnek, a gyakorlatban azonban számos dokumentum típust használnak a vállalati folyamatokban. PDF, Office dokumentumok, email-ek egyaránt kiolvashatók A.N.I.T.A. beépített rendszereivel, így nincs szükség hosszadalmas integrációs vagy előfeldolgozó műveletekre. A.N.I.T.A. egy emberi munkatárshoz hasonlóan egyszerűen elolvassa, amit lát, függetlenül az állomány fajtájától. Az OCR funkció segítségével a szöveget tartalmazó kép formátumú dokumentumokat is képes feldolgozni (például .jpg formátumba scannelt dokumentumokat).
Műszaki jellemzők
Biztonság
A.N.I.T.A. egyik legnagyobb műszaki előnye, hogy a legtöbb piaci megoldással ellentétben nem igényli, hogy felhőszolgáltatásokat használjon működése közben. Bármely megrendelő a saját környezetébe telepítheti A.N.I.T.Á.-t és a legmagasabb biztonsági feltételeknek is képes megfelelni. A megrendelő saját felhőjében is működhet, de még szigorúbb körülmények között, a feldolgozás helyszínén a világhálótól teljesen elzárva is teljes mértékben minden funkciója elérhető, így a teljes és kifogástalan biztonságot és bizalmasságot nem csupán szerződéses feltételek, hanem a rendszer fizikai felépítése is garantálja.
Teljesítmény
A teljes rendszer moduláris felépítése és architektúrája skálázható, így a tényleges felhasználók által tapasztalható sebességnek alapvetően a fizikai infrastruktúra szab határt. A.N.I.T.A. feldolgozási és végrehajtási teljesítménye nagy mértékben függ az adott megrendelő által lefedni kívánt képességek számától és komplexitásától. A.N.I.T.A. hagyományos vállalati szervergépeken eredményesen futtatható, de igazán nagy teljesítmény a mesterséges intelligencia futtatására optimális GPU-s környezetben ér el. Eddigi installációink alapján naponta 20-30.000 dokumentum feldolgozása általánosnak mondható gyakorlat.