• Skip to primary navigation
  • Skip to main content

Stratis

Stratis

  • hu
  • Rólunk
  • Kulcsemberek
  • Szolgáltatások
    • Vezetési és üzleti tanácsadás
    • IT menedzsment
    • Információ- és adatmenedzsment
    • Komplex, üzletileg kritikus projektek szakmai menedzsmentje
  • Adatvezérelt megoldások
    • Ipari megoldások
    • A.N.I.T.A.
    • Anomália felderítés
  • Referenciák
  • Karrier
    • Pozíciók
    • Kiválasztási folyamat
  • Blog
  • Kapcsolat

A mesterséges intelligencia a digitális transzformáció motorja?

Bár elsőre viccesen hangozhat, de a mesterséges intelligencia tulajdonképpen a digitális transzformáció szolgálóleánya. A hasonlat azért is igazán találó, mert a mesterséges intelligencia megoldásokat nagyon sokszor illetjük női nevekkel. Például, a Stratisnak is van egy saját fejlesztésű mesterséges intelligencia megoldása, az A.N.I.T.A., ami különböző szöveges dokumentumok feldolgozására képes az emberi képességeknél sokkal gyorsabban. De vajon milyen szerepe lehet A.N.I.T.A.-nak és a hozzá hasonló mesterséges intelligenciáknak a digitális transzformációban és miért elkerülhetetlen alkalmazásuk a vállalatok számára? Cikkünkben részletesen körbejárjuk a témát.

 

Alkalmazkodni a változáshoz 

A digitális transzformáció mellett ma már egyetlen nagyvállalat sem mehet el szó nélkül, hiszen az elmúlt években olyan változások következtek be, melyekre megfelelően technológiai újítások nélkül lehetetlen reagálni.  

Nem csak a növekvő energiaárak kapcsán került egyre inkább előtérbe a vállalatoknál, hogy hol tudnának költséget csökkenteni és hatékonyságot növelni. A digitális transzformáció már korán megjelent azoknál a nagyvállalatoknál, akik nagy üzlethálózatot és ügyfélszolgálatot tartanak fenn, rendkívül magas üzemeltetési költség mellett. Ilyenek például a bankok, biztosítók vagy telekommunikációs cégek.   

Mindemellett az ügyféligények is változnak. Az ügyfelek már nem akarnak bemenni az üzletekbe, fiókokba ügyet intézni vagy felhívni az ügyfélszolgálatot. Azonnali válaszokra, mobilos megoldásokra, személyre szabott ajánlatokra, jobb ügyfélélményre vágynak. 

A piac is folyamatosan változik és egyre több versenytárs jelenik meg innovatív digitális megoldással. Ahhoz tehát, hogy a nagyvállalatok versenyképesek tudjanak maradni, át kell alakítaniuk eddigi üzleti modelljeiket, termékeiket, szolgáltatásaikat és a mögöttes technológiát is. A digitális transzformáció útjára lépés számukra tehát elkerülhetetlen, ha rugalmasan szeretnének alkalmazkodni a folyamatosan változó piaci környezethez és igényekhez.  

  

A digitális transzformáció és az MI kapcsolata 

Digitális transzformáció alatt olyan informatikai rendszerek alkalmazását értjük, ahol az összegyűjtött adatok vezérlik a különböző vállalati folyamatokat. Ezeket a nagy mennyiségű, sokszor strukturálatlan, azaz képi vagy szöveges adatokat a mesterséges intelligencia segítségével tudjuk feldolgozni. Az adatokat azonban célzottan kell gyűjteni és úgy kell feldolgozni, hogy azok ne csak az informatikai rendszerek közötti, hanem a rendszerek és emberek közötti kommunikációt is meg tudják teremteni. Ilyenkor az MI az adott területre vonatkozóan képes az emberek számára világosan értelmezhető visszacsatolást adni és fejlesztési javaslatot tenni, ezáltal az üzleti döntéshozatalt segíteni. Ezt az egész kommunikációt az adat és az abból származó információ vezérli. 

 

Mitől más az MI az automatizációtól? 

Érdemes különbséget tenni a mesterséges intelligencia megoldások és az automatizáció között. Bár mindkettő esetében gyűjteni kell az adatokat, az automatizáció során szabályokat alkotunk. Minden eshetőséget figyelembe kell vennünk és le kell programozunk. Ezzel szemben az MI sokkal hatékonyabban latba vethető. Sokkal jobb az általánosító képessége, felismeri a mintázatokat, képes nagy adatmennyiségből következtetést levonni és javaslatot tenni. Tehát sokkal gyorsabb, precízebb és skálázhatóbb, csupán tanító adatokkal tovább tudjuk okosítani.  

 

A digitális transzformáció területei egy nagyvállalaton belül  

Az egyik terület amire a legtöbb vállalat hangsúlyt fektet, az ügyfélszolgálat. Az ügyfelek megfelelő minőségben történő kiszolgálása egy költséges folyamat, gondoljunk csak a személyes vagy telefonos ügyfélszolgálatok működtetésére. Emellett az ügyfelek igényei is az egyszerűbb, gyorsabb és online ügyintézés felé mutatnak. A mesterséges intelligencia online ügyfélszolgálati csatornákon történő bevetésével számos ügy intézése hatékonyabbá tehető, akár automatizálható úgy, hogy az ügyfélélmény sem sérül. A.N.I.T.A. például képes az ügyfelek szándékát felismerni és ez alapján a megfelelő megoldócsoportnak továbbítani a megkeresést. 

A digitális transzformáció kulcsterületei az ügyfélszolgálaton túl, az értékesítés és a marketing. Nem véletlen, hiszen manapság már nem szívesen megyünk be a fizikai üzletekbe és inkább online, webshopon keresztül vásárolunk. Sokkal kényelmesebb mobilon intézni egy szolgáltatás előfizetést vagy lemondást is. Épp ezért a vállalatoknak meg kell teremteni azokat a digitális platformokat, amelyeken keresztül ki tudják szolgálni vevőiket. Egy ilyen platform megfelelő alkalmazásához tökéletes segítség lehet az MI, mely képes beazonosítani a vásárlói igényeket, szokásokat, érdeklődési köröket és képes ezek alapján egyedi, személyre szabott ajánlatokat, kedvezményeket kínálni a fogyasztóknak.  

 

Hogyan mérhető a digitális transzformáció sikeressége? 

Minden területhez, projekthez más és más mérőszámot kell rendelni. Például termékfejlesztés esetén, a termékből származó bevétel a célunk, de a bevezetést követően inkább a használati számokat, szokásokat érdemes figyelni. Egy ügyfélszolgálatnál pedig a megkeresések személyes ügyfélszolgálatról az online csatornákra való terelése lehet például egy meghatározó mérőszám. 

 

Hogyan érdemes megközelíteni egy digitális transzformációs projektet? 

A digitális transzformáció során nem lehet kihagyni nagy lépéseket. Először is jelöljük ki azokat a területeket, melyeket transzformálni szeretnénk, majd haladjunk kis lépésekben! Mivel végső soron IT projektekről beszélünk, szükség lesz rendszerfejlesztésre, de emellett ugyanúgy fontos a szervezet és a belső működési folyamatok átalakítása is. Csakhogy egy példát említsünk, biztos szükség lesz új, pl. agilis projektmenedzsment módszertanokra is vagy a mesterséges intelligencia alapú folyamatok felügyeletére, tanítására. Egy átfogó transzformáció segítségével sokkal könnyebben lehet majd navigálni a változó ügyféligények, a piaci környezet és a technológiai sokszínűség okozta bizonytalanságban. 

Ismerje meg szolgáltatási portfóliónkat. Beszélgessünk és találjuk meg közösen az Ön üzleti céljaihoz leginkább illeszkedő stratégiát és adatalapú megoldásokat! 

Kapcsolat

Rólunk

  • Cégismertető
  • Kulcsemberek
  • Adatvédelmi tájékoztató

Szolgáltatások

  • IT menedzsment
  • Információ és adatmenedzsment
  • Komplex, üzletileg kritikus projektek szakmai menedzsmentje
  • Vezetési tanácsadás

Iparág / Referenciák

  • Bankok
  • Biztosítók
  • Egészségügy
  • Közigazgatás
  • Távközlés

Karrier

  • Pályakezdők, frissdiplomások
  • Tapasztalt szakemberek
  • Kiválasztási folyamat

Közbeszerzés

  • Közbeszerzési projektek
Széchenyi Terv 2020

Stratis Vezetői és Informatikai Tanácsadó Kft. - Minden jog fenntartva.
1037 Budapest, Szépvölgyi út 139. Tel: +36-1-454-1900 Fax: +36-1-454-1901 Email: info@stratis.hu

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT